Szanowni Państwo
Dyrektorzy szkół i przedszkoli

Przedstawiamy Państwu ofertę pracy naszej poradni:

  • Badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne.
  • Diagnozowanie w zakresie potrzeb edukacyjnych oraz odchyleń i zaburzeń rozwojowych.
  • Terapia logopedyczna, pedagogiczna, psychoterapia, socjoterapia, trening zastępowania agresji- ART, trening umiejętności społecznych- TUS.
  • Terapia ręki.
  • Od II semestru arteterapia.
  • Zajęcia grupowe w czasie ferii zimowych od 28.01.2019 r. Zapisy chętnych przyjmujemy do 18.01.2019 r.
  • Profilaktyka logopedyczna, przesiewowe badania mowy.
  • Diagnoza i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Wspomaganie rozwoju małego dziecka - diagnoza.
  • Warsztaty i konsultacje w zakresie orientacji i poradnictwa zawodowego.
  • Konsultacje i porady dla uczniów i ich rodziców zagrożonych niedostosowaniem społecznym i uzależnieniem.
  • Pomoc rodzinom w rozwiązywaniu problemów – terapia rodzin..
  • Warsztaty w przedszkolach i szkołach: profilaktyka zdrowia psychicznego w zakresie:
    • zaburzeń zachowania
    • zachowań ryzykownych
    • zaburzeń odżywiania
    • zaburzeń adaptacyjnych
  • Zajęcia psychoedukacyjne.
  • Konsultacje, pomoc merytoryczna i poradnictwo dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.
  • Pedagogizacja rodziców (zebrania z rodzicami).
  • Wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny – udział w zespołach wychowawczych w szkołach i przedszkolach lub konsultacjach.
  • Wspomaganie dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, nadpobudliwych i zahamowanych psychoruchowo.
  • Wspomaganie nauczycieli w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania

Badania przesiewowe

  1. Badanie słuchu- Platforma Badań Zmysłów (przedszkole, szkoła podstawowa).
  2. Przesiewowe badania mowy (przedszkole, szkoła podstawowa).
  3. Przesiewowe badania psychologiczne i pedagogiczne w klasach tzw. zerowych.

Zajęcia warsztatowe dla uczniów:

a. W zakresie orientacji zawodowej:

  1. „Poznaj siebie – rola samooceny, zainteresowań w trafnym wyborze zawodu” (zajęcia dla kl. III gimnazjum )
  2. „Gimnazjalisto – już dziś zaplanuj swoją przyszłość” (zajęcia dla kl. III gimnazjum)

b. W zakresie profilaktyki uzależnień:

  1. „Cukierek” (kl. I-III szkoły podstawowej)
  2. „Sieciaki” (kl. I-III szkoły podstawowej)
  3. „Stop uzależnieniom” (kl. IV- VII szkoły podstawowej )
  4. ,,Stop cyberprzemocy'' (Gimnazjum i kl. VII)
  5. „Program antynikotynowy” (kl. IV- VII szkoły podstawowej )
  6. „Energy- drinki: energia czy chemia w puszce” (kl. IV- VII szkoły podstawowej)
  7. „Cyberprzestępczość: zagrożenia- konsekwencje- profilaktyka” (kl. V - VII szkoły podstawowej, gimnazjum)

c. W zakresie psychoedukacji:

  1. „Zaradny kot w akcji - złość” (szkoła podstawowa)
  2. „Trening Zastępowania Agresji ART” (szkoła podstawowa, gimnazjum).
  3. „Jak uczyć się szybko, łatwo i przyjemnie" (szkoła podstawowa)
  4. „Sobą być- dobrze żyć” ( kl. VI, VII szkoły podstawowej, gimnazjum)
  5. „Trening inteligencji emocjonalnej” ( szkoła podstawowa, gimnazjum).
  6. Zajęcia profilaktyczne z komunikacji.

d. Profilaktyka zaburzeń mowy – pokaz ćwiczeń usprawniających narządy mowy, oddechowe, słuchowe.

Warsztaty odbywające się w poradni:

  1. TZA dla grup wiekowych – klasy IV – VI, VII – VIII i III gimnazjum.
  2. Trening Koncentracji Uwagi – kl. I – III.

Propozycje tematów na spotkania z rodzicami:

  1. „Profilaktyka logopedyczna”.
  2. „Trudności w rozwoju mowy dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi”
  3. „Wpływ zaburzeń mowy na trudności szkolne”
  4. „Dojrzałość szkolna”
  5. „Motywowanie dziecka do nauki – rola rodzica”
  6. „Jak pomagać dziecku w nauce”
  7. „Pomoc dzieciom w przekraczaniu progu klas III - IV”.
  8. „Konflikty w rzeczywistości szkolnej oraz ich rozwiązywanie”
  9. ,,Kary i nagrody"
  10. ,,Wychowanie od A do Z"
  11. ,,Współczesne zagrożenia młodzieży"
  12. ,,Zachowania niepożądane u dzieci - jak sobie z nimi radzić"
  13. „Praca z dzieckiem nadpobudliwym”
  14. „Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym”
  15. „Wspieranie samodzielności dziecka”
  16. „Wybrane zagadnienia w zakresie rozwoju dzieci sześcioletnich.”
  17. „Zachowania niepożądane młodzieży”
  18. „Rola rodzica w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej” (rodzice uczniów kl. III gimnazjum)

Propozycje tematów na spotkania z radami pedagogicznymi:

  1. „Jak najlepiej porozumiewać się z innymi – podstawy komunikacji interpersonalnej.”
  2. „Opinie i orzeczenia – interpretacja diagnozy i zaleceń w świetle nowych przepisów prawa oświatowego”.
  3. ,,Warsztat pracy z dzieckiem z ADHD w wieku przedszkolnym"
  4. ,,Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo"
  5. „ Autyzm dziecięcy”- jak pracować z dzieckiem w szkole ogólnodostępnej.
  6. „Komunikacja w szkole: uczeń – nauczyciel - rodzic”

Bardzo proszę o zapoznanie się z propozycją poradni oraz zgłaszanie w formie pisemnej zapotrzebowania na proponowane formy. Można również dokonywać zmian zaproponowanych tematach, jeśli istnieje taka potrzeba.

Pozdrawiam i życzę dobrej współpracy.
Elżbieta Kasprzyszak – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Strzelinie